Sunday 28 April 2013

idősebb Masa György emlékére

Elmondtam neki mindent. Hogy mit csinálunk és mi a tervünk. Figyeltek. Tudták, hogy amit mondok az nagyon fontos.
---
- "és a legtöbb ezek közül a szarházik közül zsidó. - néztem fel Gyuri bácsira, aki lesütötte a szemét az asztalra majd a feleségére nézett.
- Hát. A helyzet az, hogy mi is zsidók vagyunk - kis szünte után hozzátette - de már nem gyakoroljuk a vallásunkat pontosan azok miatt az okok miatt, amit itt te is elmondtál. És a gyermekemet sem nevelem úgy. Ezért is mondtam neki, hogy menjen a cserkészekhez, de hát ezek se különbek.
- Tudom.
Meglepett csend és csodálkozás ült a konyhára.
- De nem tudsz mindent fiam.
- Nem is állítom magamról, hogy mindentudó vagyok. De eleget tudok - sajnos.
- A helyzet az, hogy nekünk is el kellett rejtenünk a vezetőinket - ugyanúgy mint nektek. Sajnos az történt, hogy lassan a valódi értékeket szem előtt tartó vezetőink - mivel a háttérbe húzódtak - elveszítették a befolyásukat. Azok akik az előtérbe kerültek elkezdtek a saját fejük után menni és elkezdték kiszorítani az olyanokat mint én. Mert én sem vagyok olyan kis szürke kis emberke, mint azt sokan gondolnák. Vannak kapcsolataim sokfelé a világban.
- Sejtettem. És nagyon örülök Gyuri bácsi, hogy megismerhettem magukat, mert önök az egyetlen zsidó család akiket embernek ismertem meg és becsülök. Maguk rendes emberek. És ezért nem álltam még neki a kigyomlálásuknak.
Gyuri bátyó lehorgasztotta a fejét, kicsit elszégyellte magát.
- Ne gondold fiam, hogy mi olyan rendesek vagyunk, a zsidó vér nem válik vízzé. - kis szünet után hozzátette, hogy - Én például csalni szoktam az ultiban és kifizettetem a kisfröccseimet a haverokkal.
- De Gyuri bácsi ez közel sem olyan súlyú dolog, mint amit a bankokon keresztül művelnek a világgal. ÉS könnyen jóvá lehet tenni. Mondja meg nekik.
---
Pár nap múlva.
---
- Megmondtam nekik.
- És mi történt?
- Tudtak róla. Tudták. Ott ültek egy darabig csak nevettek miközben égett a bőr az aromon és rávágták, hogy tudják. Te mondtad meg nekik?
- Nem szóltam én erről egy árva szót sem. Nem is gondolkodtam rajta. Kisebb gondom is nagyobb annál.
- És képzeld. Amikor megkérdeztem hogy miért hagyták, hogy csaljak - azt felelték, hogy azért mert tudják, hogy nincs elég pénzem a fröccsökre és igazán csak a jó társaság számít. Szeretik a humoromat, meg a történelmi kiselőadásaimat.
- Hát igen. A magyarok nem hülyék. Sokan látnak. És nem mindenki hülye attól, aki hagyja hogy más hülyének nézze.
---
Kicsit korábban.
---
- Tudom a zsidók kifordultak valahogy magukból. Ez nem zajlik olyan régóta. Gyerekkoromban még nem volt ennyire súlyos a helyzet. És a legnagyobb szomorúságom, hogy a fiam nem örökölte a képességeimet. A szemem láttára csinálnak belőle is szarházit az egyetemen. Nem tudom mit tegyek. De segítek neked ha tudok.
- Csak anyit tegyen meg Gyuri bátyám, hogy elmondja azt amiről itt beszélgettünk annak akinek érdemes, mert képes megérteni.
- Megőrültél? Ha én elmondom bárkinek azt amit itt felvázoltál, azzonnal rád küldenek valakit.
- Ne aggódjon Gyuri bácsi. Ezt majd én elintézem.
---
Kicsivel később a Gemencben megtámadott két 20 év körüli kisportolt figura.
Az egyikük el akart futni. Nem voltak profik. Kb olyan TEK szintű katonák voltak.
---
Meghalt az utolsó bajai takács. Nem most, de most kaptam vissza az emlékeimet vele kapcsolatban.

No comments: