Friday 22 July 2011

A felforgatásról és a hipnózisról

 Részlet a dokumentumból:

Az általános műveltségnek nem része a hatalom és a hatalomgyakorlás technikáinak a természete, pedig minden napunkat jelentős mértékben meghatározza ez a fajta tudás és gyakorlat. Ezt sem tanuljuk az általános iskolákban, de még az egyetemeken sem. Igen a tudás hatalom. A titkos vagy titkolózó hatalmak pedig hozzáférnek a legmodernebb technológiákhoz és információkat szerezhetnek szinte bárkiről, bármiről.
A döntéshozatali folyamat és a személyiség hipnotizőri (befolyásoló) szerepe ebben a folyamatban (az új definíció szerint), nem általános tudás. Pedig egy közösség döntéshozatalában jelentős szerepet játszik egyes erős vezetői (tekintélyi) hatalommal, kisugárzással, rendelkező emberek szerepe. Tehát a látszólag demokratikus szavazást megelőző tárgyalás során igenis történik befolyásolás (lásd újra a hipnózis új definícióját). Ez teljesen természetes folyamat. Az elhangzó érvek és ellenérvek a döntéshozó közösséget befolyásolják a döntés meghozatalában – hiszen ezért is jönnek össze. A jelenleg nagy hatalomra szert tevő réteg úgy tudott a háttérben maradni, hogy nem verte negydobra a befolyásolás terén meglévő képességét és döntéshozó csoportokat irányított bizonyos általa előre meghatározott irányokba úgy, hogy a döntésért végül nem ő vállalta a felelősséget (lehet, hogy nem is ő volt a csoport, bizottség elnöke, vezetője). Erről a folyamatról és a döntésben szerepet játszó mérlegelési folyamat alapértékeiről, szempontrendszeréről nem tanulunk az alapvető műveltség tananyagai között. Nincsenek szabályaink a döntéshozó felelősségének megállapítására és annak vizsgálatára, hog kinek a döntéséről van szó(kinek volt a legnagyobb befolyása és kinek az érdekeit képviselte)? Ez sem tartozik az alapvető műveltség tárgyai közé, miközben az életünket alapjaiban befolyásoló folyamatokról van szó. Ezeknek az oktatását általános iskola alsó tagozatától kezdve kellene tanulnunk – a megfelelő formában.
A teljes dokumentum itt érhető el.