Thursday 10 March 2016

Elektromos autó, ingyen elektromosság, fázisjavítás

Az elektromos autók amiket ma gyártanak szándékosan vannak úgy megtervezve ahogyan: sokat fogyasszanak és macerás legyen az újratöltés.
De legalább vannak. Viszont meg lehet oldani ezeket a problémákat. A fő félretervezési trükk az hogy a motort használják arra hogy visszatöltsenek az akkurendszerbe elektromos energiát. Ez jó nagy marhaság mert a motor nem arra lett tervezve hogy áramot termeljen, ráadásul visszafelé hatalmas ellenállást fejt ki mechanikusan. Ezt azzal adták el hogy ezt az ellenállást fékezés a fékhatás javítására használták.
Nos a megoldás az hogy a hajtásról vissza kell vinni egy elágazást mechanikusan és egy olyan töltő generátorra kell vezetni aminek kicsi a mechanikus ellenállása és több energiát termel mint amire a motornak átalgos szinten szüksége van. A gyorsításhoz és induláshoz szükséges plusz hirtelen áramlökéseket pedig egy akkumlátor superkondenzátor sosor és párhuzamos csomagjával ki lehet pótolni. A szuperkondenzátorok (1Farad-tól fölfelé, ma már láttam 4000farádos kondikat is ami elég brutális) gyorsan fel tudnak töltődni de hamar ki is sülnek. Ezért soros és párhuzamos kapcsolásban kapacitás bankokat kell építeni. A sorosan kapcsolt kondenzátor lassan töltődik fel, és lassan sül ki (lassabban mint egyébként egy kondenzátor) a párhuzamos kapcsolásnál meg összeadódik a tárolt kapacitás. Hatalmas áramlöketeket lehet így létrehozni amivel ki lehet váltani a nagy áramigényt biztosítani nem tudó akkumlátorokat.
Az akkumlátorok pedig a folyamatos energiatárolásban jobbak. Ezért a kondibankkal összekapcsolt akkumlátorbank kiválóan biztosítani tudja az elektromos motor fizikai hajtássá alakított igényrendszerét.
A visszatöltö generátort úgy képzelem el, hogy kúpos vasmagú tekercselés van egy gyantakorongba beleöntve és kivezetve. Ez az állórész. A vasmagok egyik oldalon vékony pontban végződnek (egy műanyag csavar a végébe és ez tartja a tekercs ezen oldalát is ahol sűrűbb a menetszám, de kissebb az átmérő), míg a másik oldalán kör alakú a vasmag - úgy néz ki mint a hagyományos.
Minden második ellentétes irányba néz... mellette pedig a forgórészben állandó mágnesek forognak egy korongon. Így elkerülhető a vasmagok okozta ellenpólus ellenállása, megőrizhetjük a vasmag nyújtotta nagyobb áramtermelés előnyét és a szomszédos tárcsát nem kell nagyon messzire vinni - helyet spórolunk. Ilyen tárcsákból többet is lehet egymás mellé tenni. Így egy tengelyen mechanikai ellenállás nélkül tudunk a megfelelő áttétellel sok ilyen tárcsát pörgetni úgy hogy az összes ellenállást a csapágyazás fogja nyújtani. Tehát a hajtás közben ennyi ellenállást jelent a generátor pörgetése.
A generátor teljesítményét még plusz napelemmel, és menetszél hajtotta generátorokkal is lehet növelni (tetőre szerelve elől be megy a levegő hátul ki; amolyan duplatető ami alatt sorba több kis szélerőmű dolgozik).
Ja egyébként anno a walkman-ek motorja pontosan azért lett úgy megcsinálva hogy generátorként is használni lehessen. Az a kis motor lead 5V mellett 120-160mA teljesítményt, ami 1Wattot jelent. 10 olyan kis motor 10 watt - egy laptop energiája. Nem sok de 100 olyan kis motor 100 wattot jelent amiből egy elektromos autó fűtését infrafűtéssel vagy plazmafűtéssel meg lehet oldani még álló helyzetben is.
Az elektromos autó előnye hogy csak akkor fogyaszt amikor megy. Kivéve ha működtetjük a rádiót vagy a fűtést. De a hajtás nem használ energiát. A gyorsításhoz sok sok kilówatt teljesítményt használ fel, de ezen is lehet javítani fázisjavítókkal és megfelelően tekercselt villanymotorral (a mostani motorok tekercselése nem megfelelő úgy van elkészítva hogy sokat fogyasszon, szándékosan hogy lassítsák az elektromos autó terjedését.)
De aszög a zsákból ki lett ugrasztva...
Az elektromos autó kint van és innen már egy lépés a felé hogy leváljunk a szarházik környezetromboló és fosztogató politikájáról, megszabaduljunk az oljamágnások féregnyúlványától és egészséges levegőt hagyjunk magunk mögött. Nem beszélve arról, hogy már most megvannak a lehetőségei annak hogy soha többé ne kelljen feltölteni az autónkat (kivéve ha álló helyzetben lemerítjük), ha okosan használjuk.
Be is vannak szarva istenesen a multibilliomos élősködő rétegek és szolga zombijai.
Megosztok még egy trükköt a fázisjavításról.
A legtöbb háztartási eszköz egy transzformátorral le van választva a hálózatról (220V 50Hz). Viszont a transzformátor tekercse miatt a feszültséghez képest az áram 90 fokos fáziskésésben van. Ezen lehet javítani egy a bemenetre a transzformátor elé kapcsolt kondenzátorral (olyan kell ami bírja a 250V-ot beleszámítva a hálózati feszültség ingadozását is, vagy több kisebb sorba kapcsolva. A soros kapcsolásnál legalább ötöt kell kapcsolni - egyet, ötöt, vagy kilencet - ahhoz hogy a fáziskését javítsuk vele.) Ezáltal a meddő teljesítmény nem fogja pörgetni a mérőóránkat, ami nem egy elhanyagolható teljesítmény amikor ki kell fizetni.
Ezzel a trükkel minden olyan fogyasztónk teljesítményigényét csökkenthetjük melyek transzformátoron keresztül kapcsolódnak a hálózatra. Ilyenek a TV, hűtő, mikró, elektromos sütő, elemtöltő, különböző elektromos motorokkal működő gépek.
A fázisjavító kondenzátort párhuzamosan kell bekönti és a kapacitárértékének nagyon kicsinek kell lennie.
A kis kapacitárérték biztosítja a nagy rezisztenciát. Xc=1/2pi*C*f ahol Xc a kapacitás váltakozóáramban megjelenő képzett rezisztenciája, C a kapacitásérték és f a hálózat frekvenciája. A sorba kötött kondenzátorok például öt darab, összkapacitásértéke kisebb lesz mint a legkisebb kondenzátor értéke. Érdemes egyenértékűeket használni, mert a rezisztenciájuk (amit a kapacitásérték határoz meg mivel a frekvencia állandó 50Hz) határozza meg a rajtuk eső feszültséget. Ha öt 50V-os kondit használunk akkor a legnagyobb kapacitásértékűre esik a legtöbb feszültség- és átéghet.
Az összkaapacitás számítása Cössz = 1/(1/C1)+(1/C2)+stb... reciprokszorzással.
---
Emlékszem amikor a Babával először találkoztam talán pont egy földalatti fegyvergyárban "dolgoztunk". Annak is én fejlesztettem az energiaellátó rendszerét. Akkor még kézzel tekertük a generátort. Sörösdobozokból építettünk kondenzátorbankot, sorosan és párhuzamosan kapcsolt kondenzátorokat. Ezt kapcsoltuk az akkumlátorokkal és így nem kellett állandóan tekerni a generátort. Egymást váltotuk a tekerésben.
---
Tenett biztonsági rendszere volt a legjobb az összes bankos szarházi között. Én csináltam. Meg is tanítottam a menekülés stratégiai törvényeire is... de valamiért nem követte a legjobb protokollt. Nos addig nem is volt gondja ezzel amíg nem döntött úgy hogy nekem jön. Volt egy srác akit anno azért akart halálra kínozni, mert tudta hogy ő nem fog beszélni és az egyik emberét "tanította" experimentális úton, hogy ilyen van.
---
Suriken, túlélőpakk... apropó milyen volt a túlélőpakkom? Jó mi?
Jól emlékszem hogy volt benne egy zacskó zabkása? kis cukorral. Kés, tűzszerszám, madzag, cérna egy mágnesezett tű, készpénz egy palack víz. meg volt még valami talán arcfesték amolyan női pipereféle... merthogy az gyanús lett volna ha ilyet akar valaki venni férfi létére, de az álcázáshoz és külalakváltáshoz nélkülözhetetlen a jó minőségű szemfesték, arcpor stb. Az arcszín megváltoztatása is sokat segít ha csak az van, egy parókával, vagy csak simán megborotválkozol és mindanki azt hiszi ki lettél cserélve... :-D
---
Nos a srácnak anno segítettem megszökni. Ezért személyesen is volt tartozása. Felém (felém nem csak ő úgy gondolta) és a kis gyurika felé is.
---
Apropó paks rendszere nem éri el tennett rendszerének a szintjét, csak úgy mellékesen.
---
A banki és állami-korporációs kényszerítő hatalom és az ezekkel visszaélők most a tetején fognak hullani elég rendesen, a közepe és az alja majd utána... addig hagy örüljenek hogy előrébb léphetnek a ranglétrán.
A szolgákra nincs szükségünk egyik sem megbízható és bizonyították hűségüket. Volt lehetőségük kilépni mindnek. A hajóval mennek szocsiba.