Egyszer volt valami bizottsag vagy kis think-tank az osztrak iranyitokkal...
Megprobaltam megertetni veluk a termeszetes hierarchia szerkezetet a vilagrol alkotott tudas (spiritualis es tudomanyos) teren. Peldakent az utjelzo tablak ugyet hoztam fel.
Peldakeppen, az utjelzo tablak mindig a meret vagy fontossag szempontjabol a hierarchikus renben magasabb helyen levo varos fele mutatnak szinte mindenhol a vilagon. Ha ezt a rendet megbolygatod, akkor az emberek nem fogjak megtalalni a celjukat. Eltevednek. Ennek mind gyakorlati mind spiritualis ertelemben megvan a kovetkezmenye. Nos az osztrak iranyitok elkezdtek manipulalni kesobb az utjelzo tablakat. Annyira megvarialtak hogy sokan eltevednek. Persze a foutakon autopalyakon meghagytak a regi rendszert, de a kisebb utakon kiserleteztek. Igy eshetett meg hogy pl egy kisebb falu fele mutato tablat pl 30 km-en keresztul lattam kiirva hol jobbra hol balra. Tobb oras kerenges utan talaltam meg a legrovidebb celravezeto utat (ezt kerestem, mert hideg volt mar es kerekparral igyekeztem vissza Magyarorszagra Angliabol december elejen).
Az tortent ugyanis, hogy kiszivarogtattak ezt a beszelgetest alsobb szintekre - s azok mindjart arra, hasznaltak, hogy anyagi elonyoket probaljanak vele elerni. Ugye anno amikor egy varos alakult a fobb keresztezodeseknel mindig alakult valamilyen telepulesforma, mert sokan athaladtak es megalltak. A nagy forgalom, a sok ember enni, inni akart es a utazoknak tobbnyire akadt cserelni, eladni valo portekaja is. Igy nott a telepules a keresztezodes mellett. (Termeszetesen nem csak utak talalkozasanal alakult telepules, de ezzel most nem foglalkozok.)
Ezert a megertes szintjere el nem jutott, de az informaciohoz hozzafero idiotak ugy raktak ki az utjelzo tablakat, hogy mindenhonnan a kisvarosuk fele mutasson os odaterelje a forgalmat, ebbol remelve anyagi elonyt. ugyanez tortent a Passau utan epitett dunai bringautvonallal is. Tobb helyen ketfele tablat is talalhat a cangazo, mert a vallalkozok mind a sajat butikjaik, szalloik es ettermeik fele akartak terelni a kerekparos forgalmat. Persze a tavolsagok sem stimmelnek rajtuk. igy elofordulhat, hogy egy keresztezodesnel az utjelzo tablakat bongeszve jobbra is lathatjuk pl Mauthausen-et kiirva 16 km-re es balra 20 km-re. A rendes aszfaltuton meg 10 km-re elerjuk es sokkal hamarabb a sima es nem kanyargo, lejton fel lejton le, jardan fel, le halado nehol gorongyos bringauton.
Az utjelzo tablak hierarchiajarol valo tudas tehat a valodi megertest elerok kezeben egy jol kovetheto iranymutatast jelentenek (franciaorszagban pl akar terkep nelkul is el lehet boldogulni, annyira jol ertheto es atlathato az utjelzo tablak rendszere) a valodi megertes hianyaban azok kezeben akik manipulalni es anyagi elonyok hajszolasara akarjak hasznalni, ez a visszajara fordul es az utazot felrevezetve bosszusagot, faradtsagot es anyagi karokat is okoznak. Nem beszelve arrol, hogy sok esetben a remelt anyagi elony is elmarad.
Ez igy leirva nem mond sokat, de aki parszor mar keringett kis utakon ausztriaban, az tudja milyen bosszanto es nehol ketsegbeejto az utjelzo tablakra alapozott tajekozodas arrafele.
No comments:
Post a Comment