Wednesday 20 March 2013

...a fejétől bűzlik a hal...

Van egy kínai népi mondás (közmondás) miszerint mindig a fejétől bűzlik a hal. Nos én - magyar ember lévén - gyakorlati vizsgálat alá vetettem ezt a mondást, tudva, hogy a népi bölcsességek mögött mindig valami mély gyakorlati tapasztalat és életbölcsesség szokott meghúzódni (feltéve, hogy valódi népi bölcsességről van szó és nem valami felforgató média által terjesztett baromságról pl a pénz számolva, asszony verve jó - kabos gyula).

Fogtam tehát két tengeri halat az egyiknek levágtam a fejét, majd mindkettőt hagytam megromlani. A fejetlennek a fejét és a testét elszeparálva tartottam külön dobozokban. Nos a gyakorlatban a következő tapasztalatokkal lettem gazdagabb:
A hal nem csak a fejétől bűzlik. Mind a külön tárolt fej, a külön tárolt test, és az egyben romlani hagyott egész hal ugyanolyan büdössé vált pár nap eltelte után.
A mondás mögött rejlő tudás egy praktikus tanács: ugyanis a halpiacon gyakorta összekeverték az előző napi megmaradt fogást a frissel, hogy el tudják adni azt is. Ezért a piacon a halat meg kellett szagolni. Mivel a hal teste zárt és a belső részek rothadása gyorsabb, mint a külső részeké ezért a hal fejénél lehet érezni a legjobban a rothadás szagát. Ugyanis a hal fejénél vannak olyan testnyílások amelyen keresztül a szag könnyebben a levegőbe kerülhet: száj és kopoltyú.
Innen a mondás mögött rejtőző bölcsesség.
Nos miért is érdekes ez?
Magyarországon (és sok más helyütt) elterjedt ez a mondás. Akkor használjuk amikor valamelyik közösségben valamilyen típusú probléma hosszabb ideje fennáll és valószínűsíthető, hogy ebben a vezető szemlélete, erkölcse, szervezési hibái jelentik a probléma gyökerét. A bölcsesség pedig e mögött az, hogy ha egy közösség vezetője hibásan irányít, akkor a probléma az egész közösségben megjelenik és hosszabb idejig fenn is marad.
Visszafelé pedig a hiba okait keresve a vezetés hiányosságaiban lehet megtalálni a leghamarabb a hiba forrását.
Nos a halak vizsgálata azért vált fontosssá, mert a népi bölcsességeket nem szabad lebecsülni és a közösségi működés jó, pontos, lényeglátó elemzéséhez szükséges és fontos segítséget adnak ezek a mondások.
A halas vizsgálatból kiderül, hogy hiába vágod le a hibás fejet, a hal ugyanúgy büdös lesz, azaz megrohad.
A mondás párhuzama is megáll.
Hiába vágsz le egy vezetői fejet, ha maga a közösség is hosszabb ideje elköveti ugyanazokat a hibákat. csak nyilvánvalóan kisebb károkat okoz, vagy kisebb méretekben fejti ki hatását - tekintve hogy a hatalmának határai nem terjednek ki olyan nagy területre, mint egy vezető pozícióban lévő csoport (ember).
---
Szarul áll az emberiség ügye.
Az én személyes ügyem is elég rossz bőrben van.
Én irányítottam egy csoportot, akiknek nag hatásuk van a jövőre.
Magára hagytam a közösséget és a piramis aljára helyezkedtem azzal a szándékkal, hogy a megtervezett újítások és a takarítás után a felépülő új redszer alján teljesítsek őrszolgálatot. Figyeljek és próbáljak segíteni a legalján levőknek. Kijavíytgatom az elkövetett hibákat, ha tudom.
De a helyzet az, hogy a hibákat nem azért követtem el, mert én és csakis én voltam ebben a rendszerben, hanem azért mert ellenséges és aljas környezetben (a szemétben turkálva) próbáltam egyszerre túlélni, elemezni és kitalálni a megoldást - ami hosszú távon megáll a saját lábán - lehetőleg végleg, de legalább 1000 évig. Sok ellenséges hatás mellett ki az aki nem követ el hibákat? Most pedig egyedül kell javítgatnom őket? A segítség legalábbis jól elbújik és a többiek meg gyáván lapítanak.
Mindenki hozzám fordult a szaros problémájával miközben a fél világ profi gyilkosai (robotok) vadásztak rám. Engem kérdeztek arról is, hogy most fa vagy beton talpfát használjanak e a vsútnál, miközben megoldást kellett találnom arra, hogyan tároljam a legfontosabb emlékeket a testemen kívül és hogyan dolgozzak ki olyan pszichikai gondolkodási mintákat, melyek alkalmasak a tudatalatti impulzusok felismerésére és értelmezésére.
Ma pedig azok, akik eddig kényelmesen hasznoélvezték a rendszer hiányosságait - beugatnak és okoskodnak. Nem hiszik el amit mondani tudok. Pedig a bomba a pszichétekhez van kötve - sőt a bomba készen van és ketyeg az időzítő. A döntés a tiétek: a piros vagy a kék? Ugye a piros pirulát veszed be vagy  a kéket? Az igazságot akarod vagy az illúziót - mely a teljes pusztuláshoz vezet. Ha az igazság mellett döntesz el kell kezdened beszélni, nyíltan. Tömegesen. Fel kell deríteni mi történt és tudatni kell az emberekkel hol tartunk. A team tagjai sorban előkerülnek. Az Animals As Leaders project tagjai is meglettek. Érdekes módon mind ugyanazzal foglalkoznak most is. A bomba is kész van. A bomba elkészítői is nemsokára elkészülnek a civil életükben is vele. És akkor ha a tudatszint alacsonyabb lesz, fel is robban.
A tudat alatti programozottság nagyon szemét dolog. Nem lehet kiszedni senkiből, mert nem tudatos. Hiába kínzod a jelöletet, nem megy. És a team tagjai még nincsenek meg mind. Hahaha.
Közben lassan elpatkolok én is. Azért is jöttem ide a legaljára. Ha elpatkolok még nehezebb lesz megtalálni a puzzle minden darabját, ha nem lehetetlen. Nem magamat védem, vagy talán azt is - miközben a többieket is védem itt lent, a fizikai lét alsó rétegeiben.
Nem értitek és nem is akarjátok érteni. Lesz tehát vérontás. Sajnos úgy tűnik szükség van rá.

No comments: